Medlemsservice


Når vi tager på sommerlejr, afholder spejderweekender eller andre arrangementer, benytter vi os af medlemsservice.

 

Medlemsservice er KFUM-spejdernes platform, hvor man kan tilmelde sig arrangementer, se hvilke medlemskaber man har, samt en måde for både korpset og grupperne at kontakte jer på.

 

Det er også medlemsservice der skal bruges, hvis du skal tilmelde dig spejderarrangementer eller kursus udenfor gruppen – f.eks. Roland 1 eller Scout Scoop.

 

Det er derfor vigtigt at kunne bruge medlemsservice.


Generelt log-in

Du kan logge ind på medlemsservice på: Home | Medlemsservice (spejdernet.dk) (tryk på ”Log in”)

 

Her skal du bruge den din brugers tilknyttede mail fra dengang du udfyldte indmeldingsblanketten. Du skal også bruge det samme password.

Første gang du logger ind?

Hvis det er første gang du skal bruge medlemsservice, skal du nulstille dit password.

 

Det kan f.eks. være, hvis du er spejder og dine forældre indmeldte dig dengang du startede som spejder.

 

Følg blot trinene under: Glemt Password?

 

OBS! Det er vigtigt, at du har en mail tilknyttet din bruger! Spørg dine forældre eller tag kontakt til os, hvis du ikke kan logge ind med din egen personlige mail.

Glemt password?

Hvis du har glemt dit password kan det nemt blive nulstillet.

 

 

Indenfor 10 minutter dukker der en mail op med link til nulstilling af kodeord.

 

OBS! Mailen kan ende i SPAM-mappen, så det er vigtigt at kontrollere denne.

 

Følg herefter vejledningen til nulstilling af password.

 

Vi anbefaler et kodeord, der er let at huske, så du nemt kan logge ind igen næste gang.

Info til pårørende

Mens spejderen er ung, er det som oftest dig som pårørende, der står for tilmeldingen.

 

Som pårørende har du mulighed for at tilmelde din spejder til arrangementer – både i og udenfor gruppen.

 

Når den unge spejder en dag får en mailadresse, er det vitgt at du som pårørende tilknytter deres mail til deres profil. Så kan de selv begynde at bruge medlemsservice.

 

Når spejderen bliver ældre, er det vigtigt at de også forstår at bruge systemet. Vis dem gerne, hvordan de logger ind – det er på samme måde som dig, men med deres egen mail og password.

Fejlen: Flere brugere

Hvis du får en besked om at ”der er flere brugere”, så skal du kontakte os på mail.

Vi kan ændre i de tilknyttede mailadresser og dermed løse problemet.

 

Hvorfor sker det?

Det skyldes, at der ved indmeldingen af spejderen, er blev brugt den samme mail-konto til flere personer.

 

Det kan f.eks. være, hvis mors mail både er brugt til mor, men også til spejderen.

Eller hvis et søskendepar er spejdere, og de begge har fået samme mail.

 

Systemet kan ikke håndtere flere brugere på samme mail. Derfor er det vigtigt, at det er spejderens egen mail, der benyttes til dem. Hvis de ikke har en mail, kan den altid tilføjes senere, når de engang får en.

Har I spørgsmål, kan I altid kontakte os på mail, og så gør vi hvad vi kan for at hjælpe jer på vej.


Hvis den er helt gal, kan I kontakte medlemsservices support direkte på følgende:

medlemsservice@spejdernet.dk